søndag 24. juli 2016

Overskrift: Manipulerer forbrukerne - Nyheter fra Kattevandrerens Nyheter om Dyr.

Beskrivelse av sak: Matbransjen bruker velferdsvasking som virkemiddel for at du som forbruker skal få god samvittighet. I virkeligheten blir du lurt....
Introduksjon til artikkel: Meningsinnlegg Marianne Kulø , sivilagronom og fagleder, Dyrevernalliansen og Kaja Efsking, kommunikasjonsrådgiver, Dyrevernalliansen. Siterer innlegg: "På hjemmesidene til Den stolte hane står låvedøra på vidt gap, og kyllingene har på seg solbriller mens de ligger på solsengen. I virkeligheten tilbringer de livet inne i en mørk og støvete hall, med opptil 20.000 andre kyllinger. Den stolte hanes virkemidler er dessverre ikke uvanlige: Det kalles «velferdsvasking» eller «grønnvasking». Denne vaskingen påvirker forståelsen vår av hva det vil si å være dyrevennlig og leve «grønt», og får oss til å tro at det i stor grad handler om forbruk og produktvalg. Slik skyves ansvaret fra produsenten over på forbrukeren." Les mer: http://www.dagbladet.no/kultur/manipulerer-forbrukerne/60333812 Dagbladet - 22. JULI 2016 KL. 6.00
Les mer på vår Facebookside eller hjemmeside, link under her.
Fra Kattevandrerens Nyheter om Dyr på Facebook: https://www.facebook.com/NyheterOmDyr

Sjekk vår hjemmeside: http://kattevandreren.no/frivillige/nyheter-om-dyr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar